Wycieczka do Krakowa i Wieliczki

W dniu 10 maja 2017 roku uczniowie klas III-VI wraz z wychowawcami wyruszyli na wycieczkę do Krakowa i Wieliczki.

Pierwszym celem wyjazdu było ZOO. Zachwyt wzbudził spacer alejkami ogrodu zoologicznego wśród wybiegów egzotycznych gatunków zwierząt. Szczególną uwagę zwróciliśmy na duże zwierzęta drapieżne, małpy strojące śmieszne miny, popisujące się umiejętnościami pływackimi foki, a także groźnie wyglądające węże.

Następnie z ZOO udaliśmy się do Krakowa na Wzgórze Wawelskie, skąd podziwialiśmy urokliwą panoramę miasta. Obejrzeliśmy renesansowy dziedziniec Zamku Królewskiego. W drodze z Wawelu na Rynek Główny odwiedziliśmy legendarnego, ziejącego ogniem smoka. Podczas spaceru po Rynku Głównym podziwialiśmy Sukiennice, Ratusz, Kościół Mariacki i pomnik wieszcza Adama Mickiewicza. Wędrując uliczkami Starego Miasta chłonęliśmy niepowtarzalny klimat Krakowa.

Ostatnim punktem wyprawy była Kopalnia Soli w Wieliczce. Wędrując podziemną trasą turystyczną podziwialiśmy komory, kaplice, podziemne jezioro oraz rekonstrukcje urządzeń do wydobywania soli. Największy zachwyt wzbudziła Kaplica św. Kingi z rzeźbami wykutymi w soli i żyrandolami z solnych kryształów. Na zakończenie pobytu w kopalni zjedliśmy pyszny obiad w podziemnej „Karczmie Górniczej”. Tradycyjnie nie zabrakło również czasu na zakup pamiątek.

Zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń, późną nocą wróciliśmy do domu.